42. A szuperfolyadék

A kalóriamentes csoda

Ha arra a kényszerítjük a szervezetet, hogy korlátozott folyadékmennyiséggel működjön, ez olyan, mintha az edényeket megpróbálnánk egy csészényi vízben elmosogatni. Amikor nem iszunk elég vizet, a szervezetnek sokkal koncentráltabb formában kell kiválasztania a salakanyagokat, s ez testszagot, rossz leheletet és kellemetlen szagú vizeletet idéz elő.

Nem iszunk elég vizet?

  Meglepő, de az átlagember ma több üdítőitalt, alkoholt, kávét és tejet fogyaszt, mint vizet.

  Figyeljük meg, mi történik, amikor elmegyünk egy étterembe: általában felszolgálnak egy pohár jeges vizet, majd várakozásteljesen megkérdezik, hogy mit szeretnénk inni.

Miért számít az, hogy milyen üdítőitalokat fogyasztunk?
Hiszen mindegyik tartalmaz vizet...


  A szervezet minden formájában képes felhasználni a vizet, de az üdítőitalok fogyasztása speciális problémákat vet fel. Számos üdítőital tele van kalóriával, amelyeket úgy kell megemészteni, mint a táplálékot. Ezek a kalóriák többlet-zsírlerakatokat hoznak létre. Vércukorkilengést válthatnak ki, lassítják az emésztést. Kizárólag a víz halad át a gyomron anélkül, hogy efféle hatásokat idézne elő, akár van táplálék a gyomrunkban, akár nincs. Nem igényel sem feldolgozást, sem emésztést, nem ingerli és nem is borítja fel a test működését, és egyáltalán nincs benne kalória.
  Az üdítőitalokban lévő cukor az anyagcsere, a feldolgozás szempontjából többletvizet kíván. A legtöbb üdítőital a savkiválasztást is megnöveli a gyomorban. A kólafélék foszfort, egy olyan vegyi anyagot tartalmaznak, amely kiürítheti a testből a kalciumot, s ezzel hozzájárul a törékeny csontok kialakulásához.

És a cukormentes italok?

  A diétás italok nem tartalmaznak cukrot, de más aggodalmakra azért szolgáltatnak okot. Majdnem minden üdítőital, akár cukrozott, akár nem, olyan vegyi anyagokat tartalmaz, amelyeket a szín, az íz, a tartósítás és egyéb megfontolások miatt tesznek hozzájuk. Ezek közül néhány ingerlőleg hat a gyomor igen finom, belső bélésére, néhány pedig pluszmunkára kényszeríti a májat és a veséket, hogy méregtelenítsen, szabaduljon meg tőlük.
  A vízivás kiküszöböli ezeket a problémákat. Nincs benne kalória, amely lassítaná az emésztést, táplálékunkhoz nem tesz nem kívánatos zsírt, nincsenek benne ingeranyagok, hogy stresszhatást gyakoroljanak az emésztőtraktus érzékeny belső falára, és nem fenyegeti a test finom gépezetét idegen vegyi anyagokkal.

Mennyi vizet kellene innunk?

  Eleget ahhoz, hogy a vizelet halvány maradjon. A szervezet kb. 10-12 csészényi vizet veszít naponta a bőrön, a tüdőkön keresztül, valamint a vizelet és széklet útján. A táplálékunkkal 2-4 csészényi vizet veszünk magunkhoz, a fennmaradó 6-8 pohárnyit meg kell innunk.
  Alakítsuk ki új vízivási szokásainkat. Igyunk felkeléskor, délelőtt, délután és a kora esti órákban. Egy ital víz olyan, mint egy belső zuhany – kiöblíti a gyomrot és előkészíti munkája végzésére.
  Vízivással kezdjük helyesen a napot. Kora reggeli vizünkhöz tehetünk például egy csavarásnyi friss citromlevet. A délelőtti és a délutáni kávészünetekben kávé helyett igyunk egy pohár vizet szervezetünk megelégedésére, és hogy elűzzük az álmosságot. Este pedig azért igyunk, hogy elűzzük a nassolgatás kísértését.
  A víz éppen az, amire a szervezetnek szüksége van, hogy az összes életfolyamat működhessen. Tökéletes üdítőital, az egyik legnagyobb áldás.
  Legközelebb, amikor megkérdezik tőlünk, hogy kérünk-e valami innivalót, nyugodtan feleljünk így: Igen, egy pohár víz tökéletes lesz.